Konepaja-messut

Isot Koneet Keskustorilla valtaa Tampereen keskustorin lauantaina 30.9.

Tiedote Uutiset  20.09.2023

Viime vuonna suuren suosion saavuttanut Isot Koneet Keskustorilla -tapahtuma palaa Tampereen Keskustorille lauantaina 30. syyskuuta klo 10–16. Kaikille avoimessa ja maksuttomassa yleisötapahtumassa tavataan tunnetut pirkanmaalaiset liikkuvien työkoneiden valmistajat sekä koneenrakennuksen huippuosaajat. Koko perheelle suunnattu teollisuuden showroom esittelee isoja koneita ja laitteita sekä tarjoaa rentoa ohjelmaa. Isot Koneet Keskustorilla on osa Tampereen päivän tapahtumaviikonloppua kaupungin täyttäessä sunnuntaina 244 vuotta.

Isot koneet Keskustorilla -tapahtuman järjestävät yhteistyössä Business Tampere, Konepajakoulu / Tampereen Teollisuusoppilaitos, Tampereen kaupunki sekä Tampereen Messut -konsernin Alihankinta- ja Konepaja-messut. Tapahtuman yrityskumppaneina tänä vuonna toimivat Agco Power, Avant Tecno, John Deere, Metso, Sandvik ja Ponsse. Yritykset tuovat Keskustorille vaikuttavat koneet ja laitteet yleisön ihailtavaksi.

Vahva teollisuuskaupunki Tampere houkuttelee alalle uusia tekijöitä

Tampere on Suomen suurin modernin ja kestävän teollisuuden keskittymä. Vetovoimaisen teollisuuden kasvu ja uudistuminen rakentuu vahvalle teolliselle perimälle.

– Tampereen seutu on kautta aikojen ollut Suomen teollisuuden sydän ja alueen teollinen osaaminen huippuluokkaa. Isot Koneet Keskustorilla -tapahtuma tarjoaa tilaisuuden päästä kokemaan myös alan moderni ja innovatiivinen nykytila. Teollisuus investoi vahvasti tälläkin hetkellä seudulle. Olen vakuuttunut, että teollisuuden tulevaisuus on kiinnostava, monipuolinen ja vetovoimainen, kertoo Konepajakoulun vetäjä, toimitusjohtaja Peer Haataja Tampereen Teollisuusoppilaitos Oy:stä.

– Isot Koneet Keskustorilla on hieno mahdollisuus esitellä Tampereen seudun roolia teollisuuden keskuksena suurelle yleisölle. Kiitos kumppaniyritystemme voimme tarjota Keskustorilla vaikuttavan tapahtuman tänäkin vuonna, jonka ohjelma on suunniteltu erityisesti perheet ja nuoret huomioiden. Isot Koneet Keskustorilla on myös hieno huipennus Tampereen vilkkaalle teollisuusviikolle, jonka aikana alan toimijat ovat jo saaneet kokoontua kansainvälisillä Alihankinta-messuilla, sanoo tapahtuman projektipäällikkö Sami Siurola Tampereen Messut -konsernista.

Tapahtumassa palkitaan nuorten valtakunnallisen innovaattorikilpailun voittajat

Isot Koneet Keskustorilla -tapahtuman yhteydessä palkitaan 14–25 -vuotiaille nuorille suunnatun valtakunnallisen innovaattorikilpailun voittajat. TikTokissa järjestetty kilpailu tarjosi nuorille mahdollisuuden suunnitella ja toteuttaa tekninen komponentti tai laite, joka voi olla myös sovellus tai niiden yhdistelmä.

Ohjelma tarjoaa monipuolisen kattauksen esiintyjiä. Perheen pienimmille tuttu kaksikko Maltti ja Valtti hauskuuttaa tapahtumakansaa kolmasti päivän mittaan. Nuorison suosimat Mikirotta ja Boheemi ottavat lavan haltuun puolilta päivin ja ovat tavattavissa myös tapahtuman Meet & Greet -osiossa.

Isot koneet Keskustorilla on teollisuuden showroom koko kansalle. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Business Tampereen, Konepajakoulun ja Tampereen Teollisuusoppilaitoksen, Tampereen kaupungin sekä Tampereen Messut -konsernin Alihankinta- ja Konepaja-messujen kanssa. Tapahtuman yrityskumppaneina toimivat vuonna 2023 Agco Power, Avant Tecno, John Deere, Metso, Sandvik ja Ponsse. Tampereen keskustorilla toteutettava yleisötapahtuma järjestetään tänä vuonna toista kertaa. Isot Koneet Keskustorilla on osa Tampereen päivän tapahtumaviikonloppua.

Lisätiedot: isotkoneetkeskustorilla.fi, #IsotKoneetKeskustorilla
Sami Siurola, Isot koneet Keskustorilla -tapahtuman projektipäällikkö, Tampereen Messut -konserni
+358 40 734 3589, sami.siurola@tampereenmessut.fi
Peer Haataja, toimitusjohtaja, Tampereen Teollisuusoppilaitos Oy, Konepajakoulun vetäjä