Konepaja-messut

Pajan trilogia maaliskuussa 2024 Tampereella – Konepaja, Nordic Welding Expo ja 3D & New Materials

Tiedote  20.06.2023

Metalliteollisuuden ammattimessut Konepaja, Pohjoismaiden suurin hitsausalan messutapahtuma Nordic Welding Expo sekä 3D-tulostamisen ja uusien materiaalien 3D & New Materials -messut järjestetään jälleen ensi vuonna. 19.–21. maaliskuuta 2024 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa koetaan Pajan trilogia, valmistavan teollisuuden koneiden ja laitteiden, uusimpien innovaatioiden sekä kohtaamisten kokonaisuuden parissa.

Konepaja, Nordic Welding Expo ja 3D & New Materials loistavat maaliskuussa valmistavan teollisuuden Pajan trilogiassa. Kolmikko tarjoaa kokijalleen jälleen alan kovimmat koneet ja laadukkaimmat laitteet, osaamista, innovaatioita ja odotettuja kohtaamisia.

Kone, hitsi ja 3D

Ajassa kiinni ja tulevaisuuteen katsoen, Pajan trilogiassa mukaansa tempaavat digitalisaatio, keinoäly sekä robotiikka. Perinteisen tekemisen rinnalla tulee osata hyödyntää uuden tekniikan mukanaan tuomat mahdollisuudet. Myös työvoima, sen saatavuus ja uudet tavat tehdä työtä puhuttavat tapahtumassa. Valmistavan teollisuuden tuotanto on siirtynyt ja siirtyy takaisin Suomeen ja Eurooppaan. Vastuullisuuden merkitys korostuu niin ympäristöarvoissa kuin sosiaalisessa vastuussa. Ajankohtaisiin aiheisiin löydetään ratkaisuja, kaikki yhdessä.

Merkittäviä koneita ja merkityksellisiä kohtaamisia

Marraskuun 2022 tapahtumassa kiitosta niittivät erityisesti aidot koneet pajassa sekä merkitykselliset kohtaamiset. Tapahtumakokonaisuudelle nähtiin selkeää tilausta. 3D & New Materials koettiin alan ensimmäisenä messutapahtumana arvokkaaksi myös 3D-tulostamisen tulevaisuuden ja yhteisöllisyyden näkökulmista. Lupauksiin tullaan vastaamaan myös tänä vuonna, eteenpäin katsoen.

− Tampereella on jälleen mahdollista aidosti kokea koneuutuudet paikan päällä, kohdata kumppanit ja uudet osaajat sekä tutustua teknologiaan ja palveluratkaisuihin. Olemme kehittäneet kokonaisuutta yhä ytimekkäämmin vastaamaan alojen tarpeisiin. Kolmikko kietoutuu ensi vuonna entistäkin voimakkaammin myös yhteen, tutustuen mahdollisuuksiin yli toimialarajojen ja tarjoten synergiaetuja, sanoo projektipäällikkö Sami Siurola Tampereen Messut -konsernista.

Metalliteollisuuden kone- ja laiteinvestoinneista päättäville henkilöille suunnattu Konepaja esittelee uusimmat laitteet, tehokkaimmat koneet ja kehittyneimmät teknologiat kilpailukykyiselle teollisuudelle. Liittämisen ja leikkaamisen Nordic Welding Expo tarjoaa läpileikkauksen hitsausalan uusista tuotteista ja innovaatioista. 3D-tulostamisen kokonaisuus on kattavasti esillä kehityksestä lopputuotteeseen, esitellen myös alan uusimmat materiaaliratkaisut valmistavaan teollisuuteen. Konepajan yhteistyökumppaneina toimivat Teknologiateollisuus ry ja Teknisen Kaupan Liitto ry sekä Nordic Welding Expon Suomen Hitsausteknillinen Yhdistys SHY ry.

LISÄTIEDOT:
konepajamessut.fi/, nordicweldingexpo.fi 3dnewmaterials.fi
#Konepaja #NordicWeldingExpo #3DNewMaterials #pajantrilogia
Tampereen Messut -konserni, tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Sami Siurola, projektipäällikkö, +358 40 734 3589
Sirkka Laine, viestinnän asiantuntija, +358 40 612 9081